måndag 22 juli 2019

Morgonstund

Det sägs att morgonstund har guld i  mund. Mja.... vi håller nog med. Fast vi kan berätta att jag, Puzzel, är mest morgonpigg. Morgonhumöret är inte det bästa hos mig visserligen. Jag gillar inte när matte väcker mig nere på min fäll, där jag ligger utsträckt och sover och visar min fina mage. Ungefär så här, visst har jag fin mage? (fast nere på golvet på fällen) Jag håller här tungan rätt i mun också:


 Förvisso säger matte go´morron, för hon blir så glad över att se mig men jag vill ju sova för 17! Då blir det klös i mig!  Nåja, jag går för det mesta upp då iallafall. Jag, Samson, gillar att sova länge. Allra helst ute på balkongen på min stol som du ser (fast husse säger att det är hans, konstigt, jag förstår inte...).


Jag går upp när det passar mig och då ska maten såklart vara serverad. Här är en bild från en morgon när vi båda ligger i hallen njuter av morgonen, när solen skiner in på oss.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar