fredag 26 juli 2019

Dagsnyheter

Puh!  🌞

Jag (Puzzel) blir trött av vÀrmen och alldeles utslagen.
Va??? Ser jag inte ut som en fotomodell?


Jag (Samson) har mitt hus att ligga i.


 Slöa har vi varit bĂ„da tvĂ„ idag.

OBS!

Vi mÄste ÀndÄ tala om en vÀldigt viktig sak:

AssÄ, i London va, dÀr har ju den dÀr (vi sÀger sÄ om mÄnga tvÄbenta varelser) Boris Johnson valts till ny premiÀrminister men... han Àr minsann inte den viktigaste personen (?) dÀr pÄ 10 Downing Street ! NÀ, för det Àr chefsmusfÄngaren Larry, bara sÄ ni vet. Faktum Àr att jag Àr övertygad om att han kommer att medverka till mÄnga bra beslut. Han har ju sina berömda föregÄngare ocksÄ minsann. Haaa! Han har varit gatukatt och kom frÄn ett katthem och har liksom stigit i graderna. De tidigare katterna kan ni lÀsa om i Erik Fichtelius bok HISTORISKA KATTER. Dessutom har just Larry styrt över tvÄ föregÄende ministrar. SÄ det sÄ!

SÄ hÀr ser den stilige herrn ut.


Tass för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar