söndag 28 april 2019

Kissarnas söndag


Morgonstund, på balkongen, har guld i mund. Här är vi, efter att ha ätit en relativt skaplig frukost, även yoghurt.




Det är varmt på balkongen, så jag Samson somnade såklart i min stol. Jaså inte! Nä, ok då, det är Puzzels kungastol men jag lånade den bara. När det blir för varmt har vi möjlighet att gå in i våra korgar lite i skuggan och med en sval handduk i. Jo, Puzzel är i sin bur längst ner men han har väl krupit ihop längre in i den.


Ärligt talat så orkar jag Puzzel inte sparka fotboll idag men jag kan ju alltid hålla i den. Annars är det kul att putta iväg den och matte (oftast) skickar iväg den till mig, så puttar jag iväg den igen..... Jag hämtar den aldrig, nähä du! Jag beordrar andra att göra det. Den kan ju hamna lite varstans, där det dessutom är svårtillgängligt. Det struntar ju jag i.
Förresten, jag kan rapa jag! Gäspa också (ja ja, det kan Samson också).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar