måndag 5 augusti 2019

Senaste nytt

Alltså jag, Puzzel och Samson bråkade igår kväll vid läggdags. Matte blev arg och gav oss en tillrättavisning. Det var nog riktigt för vi beter oss som små barn i många situationer (förstår lika lite som en tvååring...). Den här gången visade jag tydligt att jag tog vid mig och skämdes. Samson kände inte av det lika länge, han dansar vidare liksom, som om inget hade hänt. Jag däremot behövde tröst helt enkelt. Matte och jag hade en fin diskussion invid sängen och jag låg hela natten på mattan nedanför sängen. Var lite skamsen och snäll en stor del dagen efter också. Alltså, jag bara säger det, att vi som är katter förstår mera än vad någon tror. Jag råkar, trots min storlek (pondusmage), vara den känsligaste av Samson och mig.

Tass så mycket för idag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar