onsdag 10 april 2019

Presentation


Jag, Puzzel, vill presentera mig: Jag är en korpulent (vilket värdigt ord som matte lärt mig!) herre i mina bästa år (snart nio). Ok, senior då, för det får jag kallas när jag ska till veterinären på seniorkoll. Mitt yrke är designer med inriktning på att flytta på mattor eller lägga upp dem i en hög, till mattes förtret (förstår inte). Jag är städare också. Kan stå och krafsa/sopa en bra stund fast inget skräp direkt syns.
Jag Samson, presenterar mig här: Jag är en gänglig (låter fint) herre, ett halvår äldre än brorsan (fast vi är inte blodsbröder). Yrke: tvättare. Ok, jag ska förklara då. Jag tycker om att slicka på händer och lite på kläder om det är så. Om man inte passar sig kan jag tvätta håret också! I viss mån är jag städare också men mest benämnes  jag apekatt. Jodå, jag är smidig och vill gärna krypa in här och var. Veterinären  ja… När jag och brorsan var där på seniorkoll så fick jag ett ROSA plåster runt benet efter sticket!!! Ni ska väl inte tro att jag ville ha det. När vi kom hem hjälpte brorsan mig att ta bort det. Vi var så duktiga och jag slapp det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar